Մարզական լրացուցիչ կրթության հիմնական նպատակն է աշակերտների առողջության ամրապնդումն ու նպաստումը նրանց բազմակողմանի և ներդաշնակ զարգացմանը:
Ծրագրում նախատեսվում է պատրաստության բոլոր կողմերը
/ԸՖՊ,ՀՖՊ,Տեխնիկա-տակտիկական,Խաղային և Տեսական/, Ուսոմնամարզական պարապմունքների կազմակերպման ձևերը և վերջնական արդյունքի գնահատումը /մրցումների և ցուցադրական ելույթների միջոցով/:
Լրացուցիչ կրթության ծրագիրը այն փաստաթուղթն է, որտեղ պետք է հաստատվի գիտելիքների, շարժողական կարողությունների և հմտությունների ծավալը, որը անհրաժեշտ է ձեռք բերել նախատեսված ծրագրով, ինչը հանդիսանում է նորմատիվ փաստաթուղթ տվյալ կրթական հաստատության համար:
Սույն ուսումնական ծրագրի մշակման ժամանակ հաշվի են առնվել տարիքային ու սեռային առանձնահատկությունները, ֆիզիկական ու շարժողական պատրաստվածության աստիճանը, դպրոցականների զարգացման մորֆոլոգիական ու ֆիզիոլոգիական գործոնները, ծրագրում նախատեսված է հատուկ կերպով գնահատումը տարբեր կարգի մրցումներում տարիքային խմբերի /աստիճանների/ մասնակցության արդյունավետությունը: Տվյալ բաժինների ուսուցման վրա ժամանակի բաշխումը սահմանվում է՝ կախված դասարանից և հասակից: Ուսումնամարզական պարապմունքների անցկացման ժամանակ պետք է ղեկավարվել հետևյալ մեթոդական սկզբունքներով՝ հաշվի առնել.
1. Սովորողների անհատական կարողությունը, ֆիզիակական զարգացումը ու շարժողական պատրաստվածությունը
2. Ուսումնամարզական պարապմունքների ընթացքում սպորտային պատրաստվածության մատչելի օրնաչափութունների օգտագործումը
3. Պարապմունքների անցկացումը ցանկալի է
կազմակերպել առանձին սեռային խմբերով նախատեսված թվաքանակով
Անհրաժեշտ է պահպանել անընդհատությունն ու հաջորդականությունը, իրականացնել անհատականացման դիդակտիկ սկզբունքները, մարզումային պահանջների մատչելիության աստիճանական բարձրացումը:
Մարզական լրացուցիչ կրթության յուրաքանչյուր աստիճանում ապահովել մարզվողների համակողմանի զարգացած, առողջ ապրելակերպի կանոններին տիրապետող, արտակարգ իրավիճակներում կողմնորոշվող, մարզական որոշակի արդյունքների հասնելու, մտավոր և ֆիզիկական աշխատունակության բարձրացման, ձևավորված կարողությունները և հմտությունները հետագայում կիրառելու, առաջին բուժօգնություն ցույց տալու, ըստ նախասիրությունների ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի մասնագետների ձևավորելն է: Վերոհիշյալ նպատակի իրականացումը պահանջում է լուծել հետևյալ խնդիրները.
Առաջին աստիճան
- Մարզվողների ներդաշնակ ֆիզիկական զարգացում, ճիշտ կեցվածքի ձևավորում և առողջության ամրապնդում, անձնական հիգիենայի, մարմնի կոփման կանոնների ինքնավերահսկում
-Առողջ կենսակերպի պահպանում, վնասակար սովորություններից խուսափելու, ֆիզիկական վարժություններով պարապելու պահանջի դաստիարակում
Մարզական լրացուցիչ կրթությունը իրականացվում է՝
ուսուցում ,
ամրապնդում, հմտեցում, կատարելագործում փուլերով
ՄԱՐՄՆԱՄԱՐԶՈՒԹՅՈՒՆ
1. Շարային վարժություններ - շարային հրահանգներ, շարափոխումներ, բացազատումներ և խտացում, դարձումներ, շարային քայլք ,դանդաղ վազք.
2. Ընդհանուր զարգացնող վարժություններ - հիմնական դրություններ և շարափոխումներ, կեցվածքի ձևավորման վարժություններ, ԸԶՎ համալիրներ՝ առանց առարկաների և առարականերով /մարզագույք՝ գնդակներ, օղակներ, մարզափայտեր, դրոշակներ, կցագնդեր, ցատկապարաններ և այլն /
Երկրորդ աստիճան
- Շարժողական ընդունակությունների՝ արագաշարժության, ուժի, դիմացկանության, ճկունության, ճարպկության, կոորդինացիայի, շարժումների ճշգրտության մշակում
- Մարզվողների մեջ պատասխանատվության, բարոյականության, հաստատակամության, փոխօգնության, հանդուրժողականության, ընկերասիրության դաստիարակում
Մարզական լրացուցիչ կրթությունը իրականացվում է՝
ուսուցում ,
ամրապնդում, հմտեցում, կատարելագործում փուլերով
ՄԱՐՄՆԱՄԱՐԶՈՒԹՅՈՒՆ
1. Մագլցման վարժություններ – մագլցում մարզապատի վրայով, ձեռքերի և ոտքերի տեղափոխում, մագլցում թեք մարզանստարանին ձեռքերի ձգումով, պարանի մագլցում՝ ոտքերի օգնությամբ:
2. Հավասարակշռության վարժություններ - կանգ ոտնաթաթերին, կանգ մեկ ոտքի վրա, մարզանստարանին, քայլք մարզանստարանին, դարձումներ ձեռքերի տարբեր դիրքերով: Հավասարակշռության գերանին քայլք, կից քայլեր, կքանստած դրությունից, կքանիստ մեկ ոտքի վրա:
Երրորդ աստիճան
- Ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի, օլիմպիական շարժման վերաբերյալ գիտելիքների ձեռք բերում և դրանց կիրառման հմտությունը առօրյայում, նախընտրած մարզաձևում մարզական հաջողությոնների հասնելու կայուն հիմքի ստեղծում
- Սեփական օրգանիզմի հնարավորությունների ճիշտ գնաւհատում և կողմնորոշումը ֆիզիկական կուլտուրայի, սպորտի բնագավառում
Մարզական լրացուցիչ կրթությունը իրականացվում է՝
ուսուցում ,
ամրապնդում, հմտեցում, կատարելագործում փուլերով
ՄԱՐՄՆԱՄԱՐԶՈՒԹՅՈՒՆ
1. Ակրոբատիկական վարժություններ – կքանիստ դրությունից գլորում /առաջ և հետ/, գլուխկոնծի /առաջ և հետ/, կանգ թիակների վրա, ծնկները ծալած և ոտնաթաթերը ձգված դեպի վեր: Մեջքին պառկած <<կամուրջ>> /մարզչի օգնությամբ/ և ինքնուրույն, կանգ ձեռքերի վրա
/մարզչի օգնությամբ/:
2. Հենացատկեր – մարմնամարզական այծիկի վրայով ձեռքերի հրումով վերցատկ, ձեռքերի հրումով հենացատկ <<ոտքերը զատած>>, <<ծնկները ծալած>>, վայրէջք հենում կքանիստ դրություն ընդունելով, ցատկեր բատուտին, համալիր վարժություններ զուգափայտին:
Չորրորդ աստիճան
- Տիրապետել՝ նախընտրած մարզաձևի տեսական, ընդհանուր ֆիզիկական , հատուկ ֆիզիկական, տեխնիկական, տակտիկական, խաղային պատրաստության կողմերին,
կանոններին և մրցավարությանը
- Նախընտրած մարզաձևում մրցումների մասնակցություն և <<արդարացի խաղի>>, մրցակցության կանոնների դաստիարակում
Մարզական լրացուցիչ կրթությունը իրականացվում է՝
ուսուցում ,
ամրապնդում, հմտեցում, կատարելագործում փուլերով
ՄԱՐՄՆԱՄԱՐԶՈՒԹՅՈՒՆ
1. Կախեր և հենումներ - կախեր և հենումներ մարզապատին, պտտաձողին, կախ դրությունից ծնկների ծալում և ուղղում, ոտքերի 90 աստիճանի պահում, կախ թափեր, ձգումներ:
2. Տեղաշարժ կախ դրությունից, ձեռքերի հաջորդաբար փոփոխմամբ, վերելք հենման ուժով պտտաձողին, համալիր վարժություններ օղակներին, քայլք ռիթմի զգացումով երաշտությամբ, գեղարվեստական մարմնամարզության վարժություններ օղակներով, ժապավեններով, գնդակներով, գուրզերով, ցատկապարաններով, /աղջիկներ/ ռիթմիկ մարմնամարզական վարժություններ:
-Մարզական լրացուցիչ կրթություն իրականացնելու համար անհրաժեշտ
է ուսումնական կաբինետ, համակարգչով, էլեկտրոնային գրատախտակ, պրոեկտոր, համացանց,
տեսագրված տեսասկավառակ, ֆլեշ-կրիչ, մարզումների տեսական մասը կազմակերպելու համար:
Գործնական մասերը /ընդհանուր ֆիզիկական, հատուկ
ֆիզիկական, տեխնիկա-տակտիկական, խաղային/ պատրաստությունները անցկացնելու համար անհրաժեշտ
են լողավազաններ, մարզադահլիճներ, մարզադաշտեր, հանդերցարաններ պահարաններով և լողացնցուղով
անհրաժեշտ մարզագույք՝ մարմնամարզական պատ, մարմնամարզական այծիկ, կամրջակ, զուգափայտ,
օղակներ, ժապավեններ, գուրզեր /բուլավա/, ցատկապարան,ներքնակներ,մարզանստարաններ:
Մարզվողներին անհրաժեշտ է մարզահագուստ, մարզակոշիկ,
հիգիենայի պարագաներ, մարզչին անհրաժեշտ է մարզահագուստ, մարզակոշիկ, սուլիչ, տեսաֆոտոխցիկ:
Լրացուցիչ կրթության հիմնական ուսուցումը կազմակերպվում է գործնական մարզումների տեսքով,
ինչպես նաև ուսումնական ճամփորդությունների
/այցելություն մարզական փարքի, սպորտի պատմության թանգարաններ, մրցումների դիտում
Երևան քաղաքի և Հանրապետության մարզադաշտեր և մարզակառույցներ/: Մարզական միջոցառումների
տեսա-ֆոտո նկարահանումներ համացանցում նյութեր տեղադրելու պարտադիր պայմանով: Մարզական
լրացուցիչ կրթության խմբերում ընդգրկվածները տնային հանձնարությունները պետք է կատարեն
մարզչի ցուցումներով և զբաղվեն ինքնակրթությամբ տարբեր մարզական մասնագիտական գրական
աղբյուրներից օգտվելով ինպես նաև տեղեկատվական միջոցներից համապատասխան մարզական միջոցառումների
դիտումով և վերլուծությամբ: Լրացուցիչ կրթության կիսամյակային և տարեկան ստուգումը
կատարվում է ցուցադրական ելույթների տեսքով,որը համարվում է փորձառության կազմակերպում:
Մարզական լրացուցիչ կրթության ուսումնական պլանը
Ուս. պլանի պարզաբանում.
Մարզական լրացոււցիչ կրթությունը բախկացած է քառաստիճան համակարգից
Անհատական մարզաձևերում / մարմնամարզություն և լող / լրացուցիչ կրթությունը իրականացվում է 1- 8-րդ դասարաններում,
- առաջին աստիճան / 1 – 2-րդ դասարաններ/
- երկրորդ աստիճան / 3 – 4-րդ դասարաններ/
- երրորդ աստիճան
/ 5 - 6-րդ դասրաններ/
- չորորդ աստիճան
/ 7 - 8-րդ դասրաններ/
Ուսումնամարզական պարապմունքները անցկացվում են շաբաթական երկու
անգամ
45 րոպե տևողությամբ
/1-4-րդ դաս./
60 րոպե տևողությամբ /5-8-րդ դաս./
No comments:
Post a Comment